poniedziałek, 19 października 2015

Krem z dyni

Dziś post kulinarny !!! Ostatnio zrobiłam zupę - krem z dyni i chciałam podzielić się z wami przepisem. Dynia jest warzywem które bez trudu znajdziecie teraz w sklepach czy w warzywniaku:) Albo pokochacie jej smak, albo go znienawidzicie !!! Ja oczywiście go pokochałam <3 Chciałam też pokazać wam mój nowy nabytek - bulionówkę zakupioną w Agata meble. Przepis został zaczerpnięty ze strony kuchnia Lidla. Czas przygotowania to około 50 min, ze składników podanych w przepisie otrzymamy 4 porcje. A :)

Co będzie wam potrzebne:

  • 1 kg dyni
  • 1 marchew
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 szklanki bulionu drobiowego (możecie zrobić własny bulion lub wykorzystać kostkę)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 4 łyżki śmietany 18% (do każdej porcji)
  • grzanki
  • Jeśli chcecie urozmaicić trochę przepis możecie dodać ser pleśniowy (pokrojony w drobną kostkę) i prażony słonecznik

1. Dynię obieramy, usuwamy z wnętrza pestki, po czym kroimy w średniej wielkości kostki.

2. Marchew oraz cebulę i czosnek także obieramy i kroimy na małe części.

3. Do garnka (z grubym dnem) wlewamy oliwę i podsmażamy wszystkie składniki...nie zapominajmy o ciągłym mieszaniu....(3 min)

4. Następnie do warzyw dodajemy bulion i gotujemy (30 min)

5. Po 30 min rozdrabniamy całość blenderem.

6. Wlewamy nasz krem do bulionówek, dodajemy sól, pieprz, łyżkę śmietany, grzanki oraz ser pleśniowy i słonecznik.


Fot. Asia :)



2 komentarze: